ECZANE REKLAMI VE PROMOSYONLAR HAKKINDA

 

Yeni bir yıla giriyor olmamız sebebi ile promosyon firmalarının eczanelere sıklıkla gittiği ve bazı eczacılarımızın reklam niteliği taşıyan promosyon ürünlerini satın alarak hastalara dağıttığı bilgileri Odamıza ulaşmaktadır.

  Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü?nün 9. maddesinde ? Eczacı, yapacağı yayınlarda eczacılık mesleğinin şerefini üstün tutmak zorundadır. Eczacı, yazı veya sözle veya her ne şekilde ve surette olursa olsun kendi reklamını yapamaz; iş kağıtlarına ve faturalara reklam mahiyetinde ibareler koyamaz.? denilmektedir.

 

       Bu sebeple; reklam niteliği taşıyan ürünlerin (takvim, ilaç poşeti karne kabı vs.) hastalara dağıtılmaması gerekmektedir. Meslek onurunu ve haysiyetini korumak adına eczacılarımızın bu tür Deontoloji Kurallarına aykırı uygulamalara girmemelerini  bir kez daha hatırlatır,

                                                                          

       Gereğini bilgilerinize sunarız.

 

01 Mart 2011 - Okunma Sayısı : 3927