SAĞLIK BAKANLIĞI İLAÇ VE ECZACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN SATILDI MESAJI ALINAN ÜRÜNLER İÇİN ŞİKAYET BAŞVURUSU HAKKINDA DUYURUSU

 SAĞLIK BAKANLIĞI İLAÇ VE ECZACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN SATILDI MESAJI ALINAN ÜRÜNLER İÇİN ŞİKAYET BAŞVURUSU HAKKINDA DUYURUSU

Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü tarafından www.iegm.gov.tr de 21.02.2011 tarihinde ?Satıldı Mesajı Alınan Ürünler İçin Şikayet Başvurusu Hakkında? başlıklı bir duyuru yayınlanmıştır.

Duyuru metnine http://www.iegm.gov.tr/Default.aspx?sayfa=anasayfa&newsId=505  adresinden ulaşılabilmektedir.

SATILDI MESAJI ALINAN ÜRÜNLER İÇİN ŞİKAYET BAŞVURUSU HAKKINDA

T.C. Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü İlaç Takip Sistemi İşletme Kılavuzunda belirtildiği üzere İlaç Takip Sistemi, ilaçların sahteciliğe karşı korunması ve güvenlik amacıyla takip edilmesini sağlar. İlaç Takip Sistemi, üretici, ithalatçı, ecza deposu ve eczanelerden alınan bildirimler, geri ödeme kurumlarından alınan satış onayları ile bir ilacın bir kez satılmasını ve kontrolünü yapmaktadır. Sistem veri toplama işlemini bildirimler vasıtasıyla yapar ve verilerin denetimi sistem yönetimi tarafından yapılır. Bildirim zamanları için kısıtlamalar şu şekildedir;

1.Üretim ya da ithalat bildirimleri yapılmamış ürünler, üretici ya da ithalatçılar tarafından piyasaya verilmeyecektir.

2.Eczane, sistemden doğrulanmamış karekodlu bir ürünü hastasına vermeyecektir.

3.Sisteme bildirilmemiş karekodlu ürünler, ecza depoları tarafından iade alınmayacaktır.

4.Yapılan ihracatlar, ihracat gerçekleştiği zaman sisteme bildirilmelidir.

Ayrıca 2010/39 sayılı genelge gereği eczanelerin ?Mal Alım Bildirimi? yapmasının zorunlu olduğu belirtilmiştir.

İTS Yönetim Paneli üzerinden ürün sorgulama işlemini gerçekleştirdikten sonra eğer söz konusu ürün için başka bir eczane tarafından daha önce satış bildiriminde bulunulmuş ise uygulanacak prosedür şu şekilde işleyecektir.

1-ECZANE, ECZA DEPOSU VE FİRMALAR ŞİKAYET BAŞVURU FORMUNU(ekteki dosya) İLE TARAFIMIZCA BELİRTİLECEK E-MAİL ADRESİNE GÖNDERİSİNİ YAPAR.

2-AYNI GTIN BİLGİSİNE SAHİP ÜRÜNLER AYNI FORMDA YER ALABİLİR. FARKLI ÜRÜNLER İÇİN AYRI FORM DÜZENLENMESİ GEREKMEKTEDİR. YANİ FARKLI GTIN BİLGİSİNE SAHİP ÜRÜNLER AYNI BAŞVURU FORMUNDA KESİNLİKLE YER ALAMAZ.

3-ÜRÜNÜN ORİJİNAL AMBALAJI İLE MUHAFAZA EDİLEREK İSTENİLDİĞİ TAKTİRDE İBRAZ EDİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

ECZANE ŞİKAYET BAŞVURUSU İÇİN İSTENEN KOŞULLAR

· İLGİLİ ÜRÜNE AİT MAL ALIM BİLDİRİMİ TARİHİNİZ,

· ECZANE ŞİKAYET BAŞVURU FORMU,

· ÜRÜNE AİT FATURA FOTOKOPİSİNİN EKLENMESİ,

· İTS YÖNETİM PANELİ EKRANINDAN YAPILAN SORGULAMA SONUCUNUN EKLENMESİ (EXCEL FORMATINDA),

· ÜRÜNE AİT BİLGİLERİN AÇIKÇA GÖRÜLEBİLECEĞİ ŞEKİLDE FOTOĞRAFININ ÇEKİLEREK itsbasvuru@iegm.gov.tr ADRESİNE GÖNDERİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

ECZA DEPOLARI ŞİKAYET BAŞVURUSU İÇİN İSTENEN KOŞULLAR

· ECZA DEPOSU ŞİKAYET BAŞVURU FORMU

· ÜRÜNE AİT FATURA FOTOKOPİSİNİN EKLENMESİ,

· İTS YÖNETİM PANELİ EKRANINDAN YAPILAN SORGULAMA SONUCUNUN EKLENMESİ (EXCEL FORMATINDA),

· ÜRÜNE AİT BİLGİLERİN AÇIKÇA GÖRÜLEBİLECEĞİ ŞEKİLDE FOTOĞRAFININ ÇEKİLEREK itsbasvuru@iegm.gov.tr ADRESİNE GÖNDERİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

ÜRETİCİ FİRMALAR ŞİKAYET BAŞVURUSU İÇİN İSTENEN KOŞULLAR

· FİRMA ŞİKAYET BAŞVURU FORMU,

· İTS YÖNETİM PANELİ EKRANINDAN YAPILAN SORGULAMA SONUCUNUN EKLENMESİ (EXCEL FORMATINDA),

· ŞİKAYETE KONU OLAN ÜRÜNÜN FATURA FOTOKOPİSİ,

· ÜRÜNE AİT BİLGİLERİN AÇIKÇA GÖRÜLEBİLECEĞİ ŞEKİLDE FOTOĞRAFININ ÇEKİLEREK itsbasvuru@iegm.gov.tr ADRESİNE GÖNDERİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

 

Şikayet Formu

 

01 Mart 2011 - Okunma Sayısı : 3875