SGK SORU CEVAP UYGULAMASI HAKKINDA

 

           

Adana, Mersin, Hatay ve Osmaniye Eczacı Odaları tarafından ortak olarak hazırlanan, SGK ve Sağlık Uygulama Tebliği konusunda soru sorma platformu olan SGK Soru Cevap sayfasında, bölgelerdeki üye eczacıların sorduğu sorular Adana Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi'nde ki yetkili eczacılarımız tarafından cevaplandırılacaktır.

 

SGK Soru Cevap sayfasında Bölge Eczacı Odası üyelerinin kendi sicil ve şifreleri ile sordukları sorularda, raporlarla ya da tahlil sonuçlarıyla ilgili cevaplandırılmasını istedikleri konularda da sadece Adana Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi yetkililerinin görebileceği şekilde dosyaları da pdf ya da jpg formatında gönderebilmektedirler.

 

        SGK Soru Cevap sayfası içinde ?Örnekleme Yöntemi? ile yapılan reçete kontrollerinde meydana gelecek kesintilerle ilgili SGK Reçete İtiraz Komisyonuna gönderilecek olan Kesinti İtiraz Dilekçeleri de yine bu sayfa yardımıyla hem Adana Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi Yetkililerine hem de Eczacı Odalarının ilgili yönetim mail adreslerine gönderilmektedir. Yine Bölge Eczacı Odası üyeleri üye girişi yaparak jpg ya da pdf formatında dosya da gönderebilmektedirler.

 

 

        Aşağıda SGK Soru Cevap Sayfası'nın kullanımı hakkında bilgi verilmektedir:

 

1)    Oda üyelerimiz  web sayfasında yer alan ?SGK Soru Cevap? linkine tıklayarak ?SGK Soru Cevap? sayfasına ulaşacaklardır. SGK Soru Cevap Sayfasını herkes görüntüleyebilmekte fakat soru sorma işlemi sadece Bölge Eczacı Odaları üyeleri tarafından yapılabilmektedir. ?SGK Soru Cevap? ana sayfasında soru sorulmadan önce sormak istediğiniz sorunun daha önce sorulup sorulmadığının, ?ARAMA? yaptırılarak aranması işlemlerin daha kolay yürümesi açısından faydalı olacaktır. ?SORU SOR? butonuna basan üyeler için şifre giriş ekranı açılacaktır.

 

2)    ?SGK SORU CEVAP? ana sayfasından üst bölümde yer alan ?SORU SOR? butonuna basıldığında sicil ve şifre ile Bölge Eczacı Odaları üyelerine özel giriş ekranı açılacaktır. Giriş için sicil kısmına odamız üyeleri için 2533..... şeklinde başlayan TEB sicili yazılacaktır.

Mersin Eczacı Odası üyeleri ilk şifre olarak 12345  ile giriş yaparak yeni şifre oluşturma ekranına yönlendirilecek ve oluşturacakları yeni şifre ile işlemlerine devam edebilecektir. Şifresini unutan meslektaşlarımız ana sayfadaki ??ŞİFREMİ UNUTTUM ?? butonunu tıklayabilecek ve  ekranda açılacak pencerede gerekli bilgileri doldurduktan sonra mail adreslerine yollanacak şifre ile sisteme giriş yapabileceklerdir. 

 

3)    Üyeler yeni oluşturdukları şifreleri ile giriş yaptıklarında ?SORU SOR? butonuna basıldığında ?SORU YAZMA EKRANI? ve dosya ekleme bölümü ekrana gelecektir. Soru yazmadan önce sorunun hangi kategoride görülmesini istiyorsanız o kategoriyi seçmeniz gerekmektedir. Sorunuzu açık, net ve anlaşılır biçimde yazınız; eğer sorunuza dosya eklemek isterseniz(dosyalar yalnızca SGK Adana Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi Yetkilisi tarafından görüntülenebilmektedir) ?Yeni Dosya Ekle? bölümünden jpg ya da pdf dosyası ekleyebilirsiniz. Dosyanızı ekleme işlemini yaptıktan sonra ?EKLE? tuşuna basarak sorunuzu sisteme kaydedebilirsiniz.

 

Eğer tarayıcınız yoksa ya da internet üzerinden dosya gönderemeyecekseniz, sorunuzu kaydettikten sonra ana sayfada ilgili kategoriye gelerek, sistem tarafından ilgili sorunuza verilen numarayı belgenin üzerine yazıp, Adana SGK Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi'ne belgeleri faks çekerek soru sorma işleminizi tamamlayabilirsiniz.?SGK Adana Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi Faks No:0.322.432 39 26-432 65 02?

 

4)    Kesinti İtiraz Dilekçesi oluşturmak için SGK Soru Cevap sayfasının üst kısmında yer alan ?İtiraz Dilekçesi? butonuna basarak web formuna ulaşırsınız. Burada şifre ile giriş yaptığınızdan sistem otomatikman bazı bölümleri dolu olarak getirmektedir.

 

Bu form üzerinde;

  • Kesintinizle ilgili itiraza konu olan ?Döküm Numarası? nı,
  • Eczanenizin SGK Sicil Numarası?nı ( 1833......)
  • SGK Provizyon Sisteminden/ Medula Sisteminden  gönderilen kesinti mesajının ?Mesaj Tarihi?ni,
  • ?Kesinti Oranı? nızı,
  • Eğer kesinti oranınız A Grubu için %3, B Grubu için %5 in üzerinde ise Genelge gereği reçetelerinizin tamamının kontrol edilip edilmemesini ?EVET? veya ?HAYIR? şıklarından birini işaretleyerek,
  • Kesinti oluşan ?Reçete İşlem Numarası?nı ve ?İtiraza Konu olan İlaç ve İtiraz Gerekçesi? ni ilgili bölüme yazarak,
  • Kesinti nedeni ile ilgili düzeltilmiş rapor/tahlil sonucu/ek belgeleri ?Yeni Dosya Ekle? bölümünden ekleyerek (Eğer tarayıcınız yoksa ya da internet üzerinden dosya gönderemeyecekseniz,   sorunuzu kaydettikten sonra ana sayfada ilgili kategoriye gelerek, sistem tarafından sorunuza verilen numarayı ilgi göstererek Adana SGK Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi'ne faks çekerek soru sorma işleminizi tamamlayabilirsiniz ?SGK Adana Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi Faks No:0.322.432 39 26-432 65 02?),

 

tüm işlemler tamamlanıp ?Kaydet? butonuna basılarak kesinti itiraz dilekçenizi oluşturarak sisteme kesinti itiraz dilekçesini kaydedebilirsiniz.

 

  • ?Kaydet? tuşuna bastıktan sonra sistem kesinti itiraz dilekçenize bir işlem numarası verecek ve kesinti itiraz dilekçesini yazdırma imkânı verecektir.

 

  • Kesinti itiraz dilekçelerinin SGK Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi'ne iletilip iletilmediğini ?SGK Soru Cevap? ana sayfasında üye şifreniz ile giriş yaptığınızda görebileceksiniz.

 

 

01 Mart 2011 - Okunma Sayısı : 15985