Yönetim Kurulu kararı ile meslektaşlarımızın eczanelerindeki miadı geçen ilaçların imha işlemlerini ilgili mevzuata uygun olarak gerçekleştireceğiz.
Eczacılar ve Eczaneler Hakkındaki Yönetmeliğin 41 - (2) (Değişik:RG-14/3/2023-32132) maddesinde “Miadı geçen veyahut kullanılamaz hâle gelmiş olan ilaçlar, eczane sahip veya mesul müdürü tarafından listelenir ve bu ilaçların imhası için il sağlık müdürlüğüne başvuru yapılır. İl sağlık müdürlüğü yetkilisi ve eczacı odası temsilcisi ile beraber tutanak düzenlenerek ilaçların imhası ilgili mevzuat doğrultusunda yapılır veya yaptırılır ve keyfiyet vergi dairesine bildirilir. Düzenlenen tutanak istendiğinde ibraz edilmek üzere eczanede muhafaza edilir" denilmektedir. Bu Yönetmelik gereği Odamız ilgili yetkililerle görüşmüş ve planlamaları tamamlamıştır.
Toplama ve imha işlemleri için meslektaşlarımızdan herhangi bir ücret talep edilmeyecektir. Sadece eczane stoklarındaki miadı geçmiş ürünler toplanacak olup, hastalar tarafından getirilen ürünler alınmayacaktır. Meslektaşlarımızın yapması gereken işlemler sırasıyla aşağıda yer almaktadır.
1- Miadı geçen ilaçların ITS'ye bildirimi yapılarak sistemden düşürülmelidir,
2- Ürünler 4 ayrı paket halinde hazırlanmalıdır.
ayrı ayrı listelenip paketlenmelidir.
3- Sitotoksik ilaç paketlerinin üzerine "SİTOTOKSİK" ibaresi yazılmalıdır.
4- Gıda takviyeleri ayrı listelenerek ayrı paketlenmelidir.
5- Emzik, biberon vb. plastik içerikli ürünler alınmayacaktır.
6- Kontrole tabi, Psikotrop ve Uyuşturucu ilaçlar teslim alınmayacaktır.
7- Hazırlanacak listenin ilgili yetkililer tarafından sayımını kolaylaştırmak için alfabetik olması gerekmektedir. Kontrol ve yükleme kolaylığı sağlaması için en fazla şurup kolisi büyüklüğünde hazırlanan her kolinin listesi ayrı hazırlanmalı ve 4 nüsha olarak ilgili koli üzerinde poşet dosya içerisinde teslim edilmelidir.
8- Daha önceden İl ve İlçe Sağlık Müdürlükleri tarafından sayımı yapılmış ve imha edilebilir üst yazısı alınmış ilaçlar, ayrı kolilerde ekli listeleri ve onay yazıları ile birlikte yetkiliye bilgisi verilerek teslim edilmelidir.
9- Belirtilen şekilde hazırlanan koliler;
22.05.2023 - 06.06.2023 tarihleri arasında Merkez'de Odamıza, İlçelerde temsilciler tarafından tespit edilen günlerde temsilciliklere teslim edilmelidir.
Listeler eczane otomasyon programından ya da ekli dosyadan hazırlanabilecek olup,listelerde mutlaka her sayfada kaşe ve imza olmalıdır.
Vergi dairesine bildirim yapmayacak meslektaşlarımızın Maliyet Tutarı sütununu doldurması gerekmemektedir.
NOT: MİADI GECEN İLACLARIN ODAMIZA/TEMSİLCİLİKLERE TESLİM EDİLMESİ SIRASINDA;
BU LİSTELERDEN BİR TANESİNİN ODAYA TESLİM EDİLMESİ ve BİR NÜSHANIN İSE TESLİM SIRASINDA "SAYIMI YAPILDIKTAN SONRA BERTARAF EDİLMEK ÜZERE TESLİM ALINMIŞTIR" KAŞESİ YAPTIRILARAK GERİ ALINMASI GEREKMEKTEDİR.
KOLİLERİN AĞZININ KAPALI OLMASI, AYRICA HER KOLI ÜZERİNDE ECZANENİN ADI İLE İÇERİSİNDEKİ ÜRÜN GRUBUNUN (SITOTOKSIK, GIDA TAKVİYESİ VB.) BELİRTİLMESİ GEREKMEKTEDİR.
Yoğunluk olmaması için, teslimatların son günlere bırakılmamasını ve koli ve listelerin belirtildiği şekilde hazırlanmasını önemle rica ederiz.